sobota 20. prosince 2014

dárky z kuchyně

Dvě rychlovky, které na poslední chvíli určitě stihnete. A chuťově mě velmi překvapily. Nekojit, tak už si tu ovodkověná zpííívááám.. :-)

Jablečné něco s vodkou - stále mi chybí český název - na německém webu jsem našla pod názvem Apfellimes. A dále pomerančová marmeláda se zázvorem. Kdyby mi někdo před lety řekl, že budu jíst pomerančovou marmeládu, tak bych se mu vysmála. Kupovanou opravdu nemusím, ale tato domácí je velmi chutná a nevím nevím, jestli ji vůbec dám z ruky :-D


Jablečnice s vodkou

velká sklenice jablečného pyré (měla jsem ca. 700ml slazeného pyré z Kauflandu)
200g hnědého cukru
lžička skořice
0,5 litru jablečného džusu
0,5 litru vodky
(eventuelně rum, nemusí být)

Vše kromě vodky dejte do hrnce, krátce zahřejte, dokud se nerozpustí cukr. Do hotové směsi nalejte vodku (nesmí být horká, aby se alkohol neznehodnotil.. :-D). Můžete zjemnit rumem, pokud Vám přijde pitivo naopak moc alkoholové nebo husté, můžete přilít ještě džus.
Toto množství mi vyšlo na tři půllitrové lahvinky plus ještě tak 2 decky na okamžitou spotřebu.
Vydrží 2-3 měsíce v ledničce, pokud tedy nevypijete dříve ;-)

Pomerančová marmeláda se zázvorem

600ml čerstvě vymačkané pomerančové šťávy
300ml pomerančové dužniny
pomerančová kůra (tj. zhruba 5-8 pomerančů dle velikosti)
1 citron
1-2 lžíce nastrouhaného zázvoru
360g želírovacího cukru 3:1

Na dané množství jsem potřebovala 5 velkých pomerančů.
Do hrnce dejte 360g želírovacího cukru, pomerančovou šťávu (u mě ze 3,5 pomeranče), šťávu z jednoho citronu, na kostky nakrájenou dužninu (u mě ze 2,5 pomeranče), a pomerančovou kůru z 2-3 pomerančů (Oškrábejte třeba škrabkou na brambory, ale jen horní vrstvu, bez bílé části pomeranče. Nakrájejte na tenké plátky.), zázvor a skořici. Vše uveďte do varu a nechte probublat ca. 3-5 minut. Naplňte do předem vypláchnutých sklenic. Na pět minut obraťte sklenice vzhůru nohama. Směs bude dost tekutá, nelekejte se, po vychladnutí bude krásně tuhá.
Množství mi vystačilo na 4-5 sklenic.

Žádné komentáře:

Okomentovat